آهنگساز فیلم «نقاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: « بخش مهمتر سلیقه آهنگساز، تعریفی است که خود فیلم برای آهنگساز مشخص می کند؛ بعبارتی چارچوبی است که ریتم تصویر و نوع جنس فیلم آن را شکل میدهند.»
عظیمی نژاد که آهنگسازی ۳ گانه «پایتخت» را بر عهده داشته اظهار داشت: «من در فیلم «میم مثل مادر» موسیقی فراوانی داشتم. فیلم موسیقی می طلبید. اما در فیلم «طلا و مس» موسیقی خیلی کمی داشتم. حکم و قرارداد ثابتی برای آهنگسازی وجود ندارد.»
آهنگساز سریال «دودکش» افزود: «برخی فیلم ها موسیقی زیاد را فریاد می زنند و برخی دیگر کاملا برعکس هستند و نیاز چندانی به موسیقی ندارند. این امری متغیر است.»
عظیمی نژاد پیرامون دلیل ماندگاری موسیقی در ذهنها گفت: «چیزی که در حافظه ماندگار می شود، ملودی و تم است. ماندگاری یک اثر موسیقایی در ذهن مخاطب ارتباط مستقیم با ملودی و تم دارد.»
عظیمی نژاد که به تازگی موسیقی فیلم سینمایی «در مدت معلوم» به کارگردانی وحید امیرخانی را برعهده گرفته است در مورد این کار افزود: «هنوز نسخه تدوین شده فیلم به دست من نرسیده است و فقط در جریان خط داستانی فیلم هستم. من اول، فیلم را می بینم و بعد بر اساس آن موسیقی و سازهایم را انتخاب می کنم. باید بر اساس جنس تصاویر و ریتم فیلم، موسیقی را بسازم.»
وی در پایان تصریح کرد: «برخی نقدهایی که در مورد موسیقی فیلم نوشته می شود، اشتباهات فاحشی را در بردارد. متاسفانه برخی کسانی که نقد موسیقی فیلم می نویسند با اصول موسیقایی آشنا نیستند و اشتباه می نویسند.»
نظرات